Скарбничка методиста » Консультації, методичні поради » „Хто багато читає, той багато знає” „Хто багато читає, той багато знає”
(Методично - консультативні поради щодо проведення "бенефісу" читача)
Бібліотеки для дітей сьогодні працюють у повній соціально-культурній реальності, яка вимагає вироблення нового стилю у підходах до обслуговування користувачів. Розширення кола користувачів бібліотеки, стимулювання їх читання, заохочення читацької активності дітей, залучення їх до інформаційного простору книгозбірні основна мета сучасної бібліотеки.
Бібліотекарі, практикуючи нові підходи, активно впроваджують цікаві методи роботи з читачами-дітьми.
В нашій області активізувалась участь читачів дітей у щорічних Всеукраїнських та загальнообласних заходах, які підвищують читацьку активність дітей. Зокрема, це Всеукраїнський конкурс "Найкращий читач року" (2009р.) та читацький конкурс для наймолодших читачів "Хочу читати", обласні літні читання "Літо - 2009", "Живи книго".
Вони дають можливість стимулювати читання та підвищують професійно педагогічну роль бібліотекаря у процесі читання.
Однією з активних форм взаємодії бібліотекарів з читачами може стати "бенефіс", або прем'єра кращого читача бібліотеки.
"Бенефіс" форма "захисту" читацького інтересу, який передбачає обговорення, диспути, книжково-ілюстративні презентації за читацьким формуляром кращого, активною читача, розширення кола читання учасників заходу.
Пропонуємо використовувати форму „бенефісу” при підбитті підсумків читання за час літніх канікул.
Як показує досвід, пропонована форма роботи може бути різноманітною, зокрема:
"Бенефіс" читацьких переваг на теми:
"Книги, які я візьму з совою у майбутнє";
"Книга - відкриття року;
"Краща книга, прочитана мною під час літніх канікул” та ін.
"Бенефіс" — послання.
Під час його проведення, учасники пишуть листи літературним героям або авторам книг. Ці "послання" потім експонуються на книжковій виставці як доповнення до книг.
"Бенефіс" - прем'єра "Мій улюблений літературний герой(ї)", "Мій улюблений автор і його твори".
Він передбачає активізацію читання дітей та продовження історії життя літературних героїв у майбутньому, читацьку творчість дітей їхню фантазію.
"Бенефіс" - серед читачів одного жанру
(історичного, фантастики, фентезі, патріотичного і т. ін.).
"Бенефіс" - "Найкращий читаючий клас".
Претендентом на участь у "бенефісі" може стати читач будь-якого віку, який багато і змістовно читає, любить книгу, для читацької біографії якого є лейтмотивом такі слова: "Хто багато читає, той багато знає".
Серед наймолодших читачів тематикою "захисту" - "бенефісу" читацького інтересу можуть стати такі теми: "Чудові книги для малюків", "Наша книжечка цікава - вірна подружка дітей", "Книгу читати - усе знати", "Книга не пряник, а дітей до себе манить", "Книги треба берегти - кращі друзі нам вони", "Бенефіс Королеви книг".
Актуальним для учнів цього віку буде "Бенефіс" - "Подорожуємо Казковою Країною", де учасники заходу зможуть познайомитись з улюбленими казками, які прочитав кращий читач бібліотеки. Л також здійснити подорож в Країну "чарівних" предметів та відгадати з якої вони казки під час проведення вікторини "Казкова карусель".
Для цього віку читачів "бенефіс" доцільно буде проводити, застосовуючи яскраві елементи театральною жанру, використовуючи костюми героїв книг, образи різних тварин, розігруючи сценки з казок і т. ін.
Пропонуємо примірний план проведення "Бенефісу" читача.
План
1.Виготовлення яскравого оголошення.
2.Вступне слово бібліотекаря з характеристикою читацької біографії учасника „бенефісу”.
3.Оформлення виставки-презентації за читацьким формуляром учасника „бенефісу”; („Золотий дзвін літературних імен”, „Книги – хороші друзі: читай і бережи їх” та ін.).
4.Огляд книжкової виставки за читацьким формуляром учасника „бенефісу”.
5.Диспути, обговорення книг, написання відгуків про те, що їм сподобалось.
6.Виступи гостей „бенефісу” (вчителів, письменників, книголюбів, книговидавців, книгорозповсюджувачів, переможців Всеукраїнських конкурсів, акцій „Найкращий читач року”, „Хочу читати” та ін.)
7.Нагородження учасника „бенефісу” медаллю „Найкращий читач” (року, класу, літа і т. ін.).
8.Облік ефективності, інформація для шкільного радіо, ЗМІ, щодо його проведення в бібліотеці.
Отже, пропонуючи Вам форму роботи "бенефіс" читача ми сподіваємось на її активне використання у практиці роботи Ваших книгозбірень.
Адже, на нашу думку, цей захід допоможе у розширенні прихильників дитячого читання та бібліотеки, а також дасть можливість активніше працювати на вдосконалення інтересів запитів користувачів дітей у нашій щоденній бібліотечній роботі.
Підготовлено: Л. Томків
Відповідальний за випуск: Н.Новіцька
Директор
Тернопільської ОБД