Обласна бібліотека для дітей м.Тернопіль












Для тих хто іде в школу:


 
Дивимось Слухаємо Граємось Читаємо Працюємо
Розгадуємо Цікавимось


Скарбничка методиста » Консультації, методичні поради » Планування та звітність в бібліотеках для дітей » План роботи
 
Всеукраїнські конкурси, огляди, моніторингові дослідження:

Всеукраїнський тиждень дитячого читання; «У світ дитинства - через книгу»;

Всеукраїнський конкурс «Найкращий читач року»(січень-травень, спільно з Громадською організацією «Форум видавців» та бібліотеками для дітей);

Всеукраїнський конкурс «Ми - підлітки. Краще оповідання - 2012» (травень 2012 - лютий 2013 рр., спільно з Творчим клубом «Марко та Харко»);

Всеукраїнські соціологічні та моніторингові дослідження: «Краща книга року - 2012»
«Незадоволений читацький попит на дитячу літературу в бібліотеках України для дітей»;

«Моніторинг впровадження технологічних інновацій у бібліотеках України для дітей» (спільно з українською асоціацією працівників бібліотек для дітей);

2013 рік оголошено

Роком фізичного здоров’я та екології (Президентом України В. Ф. Януковичем);

у 2013 році виповняється:

900-років з часу укладання літописного зведення «Повісті врем’яних літ» (1113);

215 років з часу виходу поеми «Енеїда» І. П. Котляревського (1798);

2011-2020 р. - Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху (оголосила Генеральна Асамблея ООН (Травень 2011р.));

Постанова Верховної Ради України про відзначення на державному рівні;

150-річчя від дня народження Бориса Грінченка (№5050-УІ від 4.07. 2012 р.).

  Якщо ми хочемо зробити світ кращим, розпочинати треба з дітей. Саме в дитинстві формується світогляд дитини, закладаються основи її інтелекту, культури, освіти, і однією з основних складових розвитку є читання.
Головною проблемою дітей є вибір.

Бібліотеки можуть запропонувати їм взяти участь у клубах та гуртках за інтересами:
  • «Вивчаємо фольклор»;
  • «Якщо дружбою дорожити» (золоте правило моралі);
  •  Інтернет-клубі «Книга і Комп’ютер»;
  • «Прекрасне своїми руками»;
  • «Клуб любителів фантастики»;
  • «Ми і наша земля» (фантастцентр);
  • «Уроки права – уроки життя»;
  • «Чарівна нотка».
Літературно-ігровій студії «Дивосвіт книги», «Родинній світлиці», «Школі ввічливості», правовому лекторії «Іменем закону», клубі «Великі права маленької людини».
  • Інтернет-клубі «УНИКУМ»;
  • «Поговоримо про вихованість»;
  • «Знавців етикету»;
  • «Навчаємось гарних манер»;
  • «Країна ввічливих і вихованих запрошує»;
  • «Книголюб».
     А також проводити дозвілля у родинних клубах «Моє серденько», «Сидячи у мами на колінах», які об’єднують творчі сім’ї з малятами.

Бібліотеки можуть стати ініціаторами:
  • бібліотечних акцій (до Міжнародного Дня захисту дітей, Міжнародного дня інвалідів, Всеукраїнського дня бібліотек);
  • «Добро і милосердя - кожній дитині»;
  • «Діти – дітям»;
  • «Поспішай добро зробити вчасно»;
  • «Діти – наше майбутнє»;
  • «Дивосвіт дитячої творчості»;
  • «Прочитав сам – подаруй бібліотеці»;
  • «Допоможи бібліотеці»;
  • «Книга з добрих рук»;

Комплексно-цільових програм:

1. «Безпека дітей у Інтернеті»
Мета – стимулювання дітей до навчання правильному й безпечному використанню Інтернет-ресурсів;
- поради батькам як безпечно користуватися у Всесвітній мережі «Діти в Інтернеті: як навчити безпеці у віртуальному світі».
- «білий список Інтернет-сайтів, що є безпечними та корисними для дітей та дозволить окреслити для них безпечну територію розвиваючого Інтернету;
- віруси в Інтернет-мережі.

2. Програма «Мистецтво ставати дорослим»
Мета – знайомство дітей з різними професіями, які допомагають юним у визначенні своїх нахилів та суспільних потреб. Тематика може бути обширною.
«Чудеса на нашому столі», «Кухня різних народів» (повар-технолог), «Мистецтво і мода» (дизайнер, швея), «Шедеври архітектури» (професія будівельника, архітектора), «Книжковий всесвіт» (бібліотекар-бібліограф), «Щасливий дар творити для дітей» (актор, режисер, художник, костюмер), «А музика звучить» (співак, композитор, диригент).

Інші програми:
3. «Абетка правових знань»;
4. «Бібліотека і дозвілля дітей»;
5. «Дитина у світі права»;
6. «Юний читач і українська книга».
7. «Літо – час читати хороші книги», «Літо з книгою».
8. «Сходинки до знань»;
9. «Народні традиції здорового способу життя», «Обираємо здоров’я», «Здорові діти – здорова нація»;
10. «Добро відкриває серця»;
11. «Сім’ю врятує книжкова мудрість»;
12. «Природа і людина»;
13. «Краю мій, тобі моя любов…».

Опитування, соціологічні вивчення.
  • «Тенденції читання сучасної дитини»;
  • «Книга – допомога у навчанні чи захоплення?»;
  • «Чому я іду до бібліотеки?»;
  • «Чому я люблю читати?»;
  • «Найулюбленіші свята вашої родини»;
  • «Моя улюблена книга»;
  • «Чи відомі тобі закони про захист прав дітей. Які саме?»;
  • «Книжкова – виставка – предмет інтер’єру чи ваш надійний помічник».
  • Формування морально-етичних потреб школярів засобами народного-декоративного, ужиткового мистецтва;
  • «Закон і ти» (вивчення попиту на книги з правової тематики).
  • «Моя улюблена професія»;
  • «Місце читання серед інших дозвіллєвих занять дитини» (вивчення читацької аудиторії, читацьких інтересів).

Реклама бібліотеки та її послуг.
  • Візитівки, закладки, запрошення, оголошення про проведення культурно- масових заходів в бібліотеці;
  • Пам’ятки про послуги бібліотеки для різних категорій користувачів;
  • Створення веб-сайту, інформування у ЗМІ, підготовка прес-релізів;
  • Оглядові екскурсії;
  • Підготовка та видання буклетів;
  • Інформування користувачів про бібліотечні послуги: історію та сьогодення бібліотеки, її структуру, послуги, режим роботи).

Наочні форми популяризації літератури зосередити на:
1. Ювілейні дати видатних діячів вітчизняної і світової літератури, мистецтва, науки, краю.

2. Знаменні події вітчизняної і світової історії літератури.

3. Професійні свята, що відзначаються в Україні, інші державні, міжнародні, всесвітні дні.

4. «Книги – ювіляри року».

 
Пропонуємо удосконалити структуру розділу «Бібліотечне обслуговування, залучення користувачів, реклама бібліотеки» у такому вигляді:
  • обслуговування користувачів;
  • індивідуальне бібліотечне обслуговування;
  • нестаціонарне обслуговування (якщо є пересувки, пункти видачі).
  • аналіз чисельності та склад потенційних користувачів.
  • вивчення стану бібліотечного обслуговування;
  • бібліотечні послуги;
  • робота клубів і гуртків;
  • виховання культури читання;
  • рекламна діяльність;
  • створення позитивного іміджу бібліотеки;
  • формування комфортного бібліотечного середовища;
  • діяльність бібліотеки з встановлення і підтримки зв’язків з громадськістю (Громадська рада при бібліотеці).

Теми семінарів-практикумів, проблемно-цільового навчання бібліотекарів:

  • «Читання дітей і підлітків у сучасному світі»;
  • «Організація довідково-бібліографічного апарату в бібліотеках, що обслуговують дітей»;
  • «Сучасна дитяча бібліотека: інноваційний розвиток»;
  • «Актуальна бібліотека для сучасного покоління: моделюємо успіх»;
  • «Через знання до високого рівня духовної свідомості»;
  • «Інтеграція бібліотечної діяльності до сучасного інформаційного середовища»;
  • «Інноваційний пошук – основа розвитку бібліотеки».

ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ.

1. ОБИРАЄМО ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ (Година спілкування для учнів 2-3 класів).

2. НАРОДНІ ТРАДИЦІЇ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ (Тренінг з елементами гри для учнів 2-3 класів).

3. АБЕТКА ХАРЧУВАННЯ (Урок-гра для учнів 3 класу).

4. ЦІКАВИМИ СТЕЖИНАМИ ПО «КРАЇНІ МІЦНОГО ЗДОРОВ’Я» (Урок-подорож для учнів 3-4 класів).

5. ХОЧЕШ БУТИ ЗДОРОВИМ – РУХАЙСЯ!(Урок-тренінг для учнів 3-4 класів).

6. ЦІННІСТЬ І НЕПОВТОРНІСТЬ ЛЮДСЬКОГО ЖИТТЯ (Урок-роздум для учнів 4 класу).

7. ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА «МОЛОДЬ ОБИРАЄ ЗДОРОВ’Я» (Для учнів 10-11 класів).

8. ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ЛІГА «КРОК ЗА КРОКОМ ДО ЗДОРОВ’Я» (Інтелектуальна гра для учнів 8-11 класів).

9. РЕПРОДУКТИВНЕ ЗДОРОВ’Я МОЛОДІ: ФАКТОРИ ВПЛИВУ І РИЗИКИ(Година спілкування у 9 класі).

10. ЗДОРОВИМ БУТИ – КРУТО! (Бібліотечний урок-вікторина для учнів 5 класу).



dity.odb.te.ua © 2011-2024