Скарбничка методиста » Консультації, методичні поради » Планування та звітність в бібліотеках для дітей » План роботи
Всеукраїнські конкурси, огляди, моніторингові дослідження:
Всеукраїнський тиждень дитячого читання; «У світ дитинства - через книгу»;
Всеукраїнський конкурс «Найкращий читач року»(січень-травень, спільно з Громадською організацією «Форум видавців» та бібліотеками для дітей);
Всеукраїнський конкурс «Ми - підлітки. Краще оповідання - 2012» (травень 2012 - лютий 2013 рр., спільно з Творчим клубом «Марко та Харко»);
Всеукраїнські соціологічні та моніторингові дослідження: «Краща книга року - 2012»
«Незадоволений читацький попит на дитячу літературу в бібліотеках України для дітей»;
«Моніторинг впровадження технологічних інновацій у бібліотеках України для дітей» (спільно з українською асоціацією працівників бібліотек для дітей);
2013 рік оголошено
Роком фізичного здоров’я та екології (Президентом України В. Ф. Януковичем);
у 2013 році виповняється:
900-років з часу укладання літописного зведення «Повісті врем’яних літ» (1113);
215 років з часу виходу поеми «Енеїда» І. П. Котляревського (1798);
2011-2020 р. - Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху (оголосила Генеральна Асамблея ООН (Травень 2011р.));
Постанова Верховної Ради України про відзначення на державному рівні;
150-річчя від дня народження Бориса Грінченка (№5050-УІ від 4.07. 2012 р.).
Якщо ми хочемо зробити світ кращим, розпочинати треба з дітей. Саме в дитинстві формується світогляд дитини, закладаються основи її інтелекту, культури, освіти, і однією з основних складових розвитку є читання.
Головною проблемою дітей є вибір.
Бібліотеки можуть запропонувати їм взяти участь у клубах та гуртках за інтересами:
- «Вивчаємо фольклор»;
- «Якщо дружбою дорожити» (золоте правило моралі);
- Інтернет-клубі «Книга і Комп’ютер»;
- «Прекрасне своїми руками»;
- «Клуб любителів фантастики»;
- «Ми і наша земля» (фантастцентр);
- «Уроки права – уроки життя»;
- «Чарівна нотка».
Літературно-ігровій студії «Дивосвіт книги», «Родинній світлиці», «Школі ввічливості», правовому лекторії «Іменем закону», клубі «Великі права маленької людини».
- Інтернет-клубі «УНИКУМ»;
- «Поговоримо про вихованість»;
- «Знавців етикету»;
- «Навчаємось гарних манер»;
- «Країна ввічливих і вихованих запрошує»;
- «Книголюб».
А також проводити дозвілля у родинних клубах «Моє серденько», «Сидячи у мами на колінах», які об’єднують творчі сім’ї з малятами.
Бібліотеки можуть стати ініціаторами:
- бібліотечних акцій (до Міжнародного Дня захисту дітей, Міжнародного дня інвалідів, Всеукраїнського дня бібліотек);
- «Добро і милосердя - кожній дитині»;
- «Діти – дітям»;
- «Поспішай добро зробити вчасно»;
- «Діти – наше майбутнє»;
- «Дивосвіт дитячої творчості»;
- «Прочитав сам – подаруй бібліотеці»;
- «Допоможи бібліотеці»;
- «Книга з добрих рук»;
Комплексно-цільових програм:
1. «Безпека дітей у Інтернеті»
Мета – стимулювання дітей до навчання правильному й безпечному використанню Інтернет-ресурсів;
- поради батькам як безпечно користуватися у Всесвітній мережі «Діти в Інтернеті: як навчити безпеці у віртуальному світі».
- «білий список Інтернет-сайтів, що є безпечними та корисними для дітей та дозволить окреслити для них безпечну територію розвиваючого Інтернету;
- віруси в Інтернет-мережі.
2. Програма «Мистецтво ставати дорослим»
Мета – знайомство дітей з різними професіями, які допомагають юним у визначенні своїх нахилів та суспільних потреб. Тематика може бути обширною.
«Чудеса на нашому столі», «Кухня різних народів» (повар-технолог), «Мистецтво і мода» (дизайнер, швея), «Шедеври архітектури» (професія будівельника, архітектора), «Книжковий всесвіт» (бібліотекар-бібліограф), «Щасливий дар творити для дітей» (актор, режисер, художник, костюмер), «А музика звучить» (співак, композитор, диригент).
Інші програми:
3. «Абетка правових знань»;
4. «Бібліотека і дозвілля дітей»;
5. «Дитина у світі права»;
6. «Юний читач і українська книга».
7. «Літо – час читати хороші книги», «Літо з книгою».
8. «Сходинки до знань»;
9. «Народні традиції здорового способу життя», «Обираємо здоров’я», «Здорові діти – здорова нація»;
10. «Добро відкриває серця»;
11. «Сім’ю врятує книжкова мудрість»;
12. «Природа і людина»;
13. «Краю мій, тобі моя любов…».
Опитування, соціологічні вивчення.
- «Тенденції читання сучасної дитини»;
- «Книга – допомога у навчанні чи захоплення?»;
- «Чому я іду до бібліотеки?»;
- «Чому я люблю читати?»;
- «Найулюбленіші свята вашої родини»;
- «Моя улюблена книга»;
- «Чи відомі тобі закони про захист прав дітей. Які саме?»;
- «Книжкова – виставка – предмет інтер’єру чи ваш надійний помічник».
- Формування морально-етичних потреб школярів засобами народного-декоративного, ужиткового мистецтва;
- «Закон і ти» (вивчення попиту на книги з правової тематики).
- «Моя улюблена професія»;
- «Місце читання серед інших дозвіллєвих занять дитини» (вивчення читацької аудиторії, читацьких інтересів).
Реклама бібліотеки та її послуг.
- Візитівки, закладки, запрошення, оголошення про проведення культурно- масових заходів в бібліотеці;
- Пам’ятки про послуги бібліотеки для різних категорій користувачів;
- Створення веб-сайту, інформування у ЗМІ, підготовка прес-релізів;
- Оглядові екскурсії;
- Підготовка та видання буклетів;
- Інформування користувачів про бібліотечні послуги: історію та сьогодення бібліотеки, її структуру, послуги, режим роботи).
Наочні форми популяризації літератури зосередити на:
1. Ювілейні дати видатних діячів вітчизняної і світової літератури, мистецтва, науки, краю.
2. Знаменні події вітчизняної і світової історії літератури.
3. Професійні свята, що відзначаються в Україні, інші державні, міжнародні, всесвітні дні.
4. «Книги – ювіляри року».
Пропонуємо удосконалити структуру розділу «Бібліотечне обслуговування, залучення користувачів, реклама бібліотеки» у такому вигляді:
- обслуговування користувачів;
- індивідуальне бібліотечне обслуговування;
- нестаціонарне обслуговування (якщо є пересувки, пункти видачі).
- аналіз чисельності та склад потенційних користувачів.
- вивчення стану бібліотечного обслуговування;
- бібліотечні послуги;
- робота клубів і гуртків;
- виховання культури читання;
- рекламна діяльність;
- створення позитивного іміджу бібліотеки;
- формування комфортного бібліотечного середовища;
- діяльність бібліотеки з встановлення і підтримки зв’язків з громадськістю (Громадська рада при бібліотеці).
Теми семінарів-практикумів, проблемно-цільового навчання бібліотекарів:
- «Читання дітей і підлітків у сучасному світі»;
- «Організація довідково-бібліографічного апарату в бібліотеках, що обслуговують дітей»;
- «Сучасна дитяча бібліотека: інноваційний розвиток»;
- «Актуальна бібліотека для сучасного покоління: моделюємо успіх»;
- «Через знання до високого рівня духовної свідомості»;
- «Інтеграція бібліотечної діяльності до сучасного інформаційного середовища»;
- «Інноваційний пошук – основа розвитку бібліотеки».
ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ.
1. ОБИРАЄМО ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ (Година спілкування для учнів 2-3 класів).
2. НАРОДНІ ТРАДИЦІЇ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ (Тренінг з елементами гри для учнів 2-3 класів).
3. АБЕТКА ХАРЧУВАННЯ (Урок-гра для учнів 3 класу).
4. ЦІКАВИМИ СТЕЖИНАМИ ПО «КРАЇНІ МІЦНОГО ЗДОРОВ’Я» (Урок-подорож для учнів 3-4 класів).
5. ХОЧЕШ БУТИ ЗДОРОВИМ – РУХАЙСЯ!(Урок-тренінг для учнів 3-4 класів).
6. ЦІННІСТЬ І НЕПОВТОРНІСТЬ ЛЮДСЬКОГО ЖИТТЯ (Урок-роздум для учнів 4 класу).
7. ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА «МОЛОДЬ ОБИРАЄ ЗДОРОВ’Я» (Для учнів 10-11 класів).
8. ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ЛІГА «КРОК ЗА КРОКОМ ДО ЗДОРОВ’Я» (Інтелектуальна гра для учнів 8-11 класів).
9. РЕПРОДУКТИВНЕ ЗДОРОВ’Я МОЛОДІ: ФАКТОРИ ВПЛИВУ І РИЗИКИ(Година спілкування у 9 класі).
10. ЗДОРОВИМ БУТИ – КРУТО! (Бібліотечний урок-вікторина для учнів 5 класу).